۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

مدل مصرف آب همه مصرف کنندگان اشتباه است

مدل مصرف آب همه مصرف کنندگان اشتباه است

کرمان- معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: کشاورزان، صنعتگران و همه مصرف کنندگان باید توجیه شوند که مدل مصرف کنونی اشتباه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دانشگر صبح دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان، با اشاره به سخت بودن شرایط آب کشور، بیان کرد: تصور ما این بود که جنگ آب به عمر اداری ما قد نمی‌دهد و بین سایر کشورها خواهد بود اما متأسفانه این اتفاق رخ داد و اکنون جنگ آب بین شهرها، روستاها و حتی کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم عضو دولت آب هستند، تاکید کرد: همه در مدیریت آب سهیم هستند و باید فرهنگ مصرف آب در کشور تغییر کند چراکه مدیریت آب فقط از طریق اجماع و نگاه واحد انجام می‌شود.

دانشگر با تاکید بر اینکه به زودی مدل مصرفی کشور تغییر خواهد کرد، گفت: اگر به پیشواز مدل جدید نرویم با مشکل مواجه خواهیم شد و کشاورزان، صنعتگران و همه مصرف کنندگان باید توجیه شوند که مدل مصرف کنونی اشتباه است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه در حوزه آب با مشکلات زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: زمان بارش از دیگر مشکلات کشور است بطوریکه میانگین بارندگی در کشور حدود ۲۵۰ میلیمتر است.

دانشگر در ادامه افزود: میانگین بارندگی در یک استان ۱۸۰۰ میلیمتر است و در برخی نقاط کشور این نُرم حدود ۲۰۰ میلیمتر است لذا میزان بارندگی در کشور یکسان نیست و این عدم تناسب بارش، کار مدیریت آب را با مشکل روبرو کرده است.

وی با بیان این مطلب که نقطه اتکای استان کرمان، آب‌های زیرزمینی است، تصریح کرد: نگران فرونشست‌ها در برخی از نقاط کشور هستیم.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اشاعه مصرف بهینه آب اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت توأمان آب و برق در وزارت نیرو رخ داده است.

کد خبر 5951333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha